Cherry Blossom Girl

zondag, januari 22, 2006
Geven en nemen
Liefde is geven en niets in ruil vragen en liefhebben is meer 'lief' dan 'hebben' las ik onlangs. Vriendschap is het evenzeer.

Aan de andere kant van de ramen was het koud, warmhartig was de sfeer die zweefde tussen A haar blik en die van mij. Ze had het niet verwacht waarschijnlijk, dat gesprek waar grenzen wegvielen en begrip centraal stond. Stille steun en een vaste vertrouwensband ontstonden toen we bij elkaar dat hoopvol lachje op het gezicht toverden. Ze vond het zo lief, maar ik gaf wat ze verdient. Ik koester ons moment, ik denk aan haar en zij aan mij.

"Liefde krijg je als je liefde geeft". Nog zo'n citaat dat ik las in hetzelfde boek. En weer geldt hetzelfde voor vriendschap.

Hij ziet dat ene moeilijke gevecht dat ik dagelijks voer, waarvan ik vind dat het vechten op zich de meest logische zaak van de wereld is. Hij zegt dat hij weet dat ik het kan, "dat een proficiat zo gewoontjes klinkt", en dat hij zo trots is dat ik volhoud... Bedankt, jij lieve vriend, die me stille steun verleent. Ik koester onze momenten, ik denk aan hem en hij aan mij.
posted by Cherry Blossom Girl @ 6:39 p.m.  
2 Comments:
  • At 12:05 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Als je iets echt wil bereiken, zal je daarin slagen. En daar bewonder ik je elke dag voor. Never underestimate yourself!

    En als het dan toch even minder gaat, denk dan aan de gedachte dat ik aan jou denk, zowaar jij aan mij denkt en wij aan elkaar denken...

     
  • At 7:45 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Hé filosoofje,

    Probeer ook eens doorheen de citaten te kijken. Dat doet de schrijver ook. Die bekijkt de lezer door het citaat. En de lezer? Juist ja, die 'ziet' de schrijver er door.

    Citaten zijn dus venstertjes.

    Leuk hé

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel