Cherry Blossom Girl

zondag, januari 15, 2006
Het einde of het begin?
Het einde van een leven zonder blog.
Het begin van een leven met blog.

Maar nog zoveel meer.

Waar begint het leven? Vanaf het moment dat twee personen één worden? Of vanaf het moment dat men het levenslicht ziet? En wanneer eindigt het leven? Bij de dood, of nooit... Of wanneer onze taken op deze wereld volbracht zijn en we geleerd hebben wat we moesten leren? Voor mij zal het leven niet eindigen als mijn lichaam deze keer koud zal worden. Ik voel op dit moment dat ik nog ontzettend veel lessen te leren heb, nog ontelbare taken te vervullen heb. Het leven eindigt voor mij als ik één met de wereld zal worden en evenwicht en harmonie gevonden heb. We zijn er dus nog een tijdje, als mijn geloof geen absurde droom is.

Het einde van een relatie was (is) voor mij haast in zicht vandaag, terwijl deze zo'n zeven maanden geleden begon. Het doet ontzettend veel pijn, zo'n einde. Zeker als je voelt dat je de andere persoon nog graag ziet, maar noodgedwongen elkaar vaarwel moet zeggen, omdat 'het niet meer gaat'. Ik kwakkel nu tussen een einde en een begin in: ik kwakkel tussen het einde van een relatie en het begin van een leven als vrije vogel, een 20-jarige ik die weer single zou zijn. Bedenktijd heb ik dus nodig om tot een beslissing te komen, en gelukkig krijg ik deze. Wat ligt er tussen een einde en een begin? Het leven, alweer een levensles?

Ook al gaan E en ik uiteen, dat einde betekent geen einde van mijn leven. Ook al lijkt het leven als vrije vogel angstaanjagend alleen, het is een nieuw begin. Het is een feit: elk einde bezit een begin. Op elke nacht volgt er een dag.

Elle est dure, la vie,
mais elle est belle...
posted by Cherry Blossom Girl @ 8:54 p.m.  
4 Comments:
  • At 11:35 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Do I know you from somewhere?
    Trots om hier als eerste mijn commentaar te mogen zetten. Zware kost, maar mooie kost. Hope to read more of you!

     
  • At 2:06 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Elle est dure, la vie,
    mais elle est belle...

    Vooral dat laatste, Eefje, vooral dat!

     
  • At 11:44 a.m., Blogger dorien said…

    gevonden!

    Maar vooral: wat een intro in de blogwereld...

     
  • At 4:42 p.m., Blogger Sir Robin said…

    Grappig, ik ben indertijd ook begonnen met bloggen nadat mijn relatie stuk gelopen was.

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel