Cherry Blossom Girl

donderdag, februari 02, 2006
Gebeten!
Opstaan lijkt 's morgens haast op automutulatie! Rillend van de kou sleep ik me uit dat warme nestje... Oh, heilig is dat bed van mij. Maar mooi begint de dag als ik een eerste blik naar buiten werp en zie dat de tuin gestreeld werd door een laagje maagdelijke witte vorst en de zon vecht om me te verwarmen. Nu ja, met die vorst en andere winterse toestanden heb ik niet meteen de zaligste ervaringen de laatste tijd. Vorige week ging ik namelijk compleet onderuit met mijn fiets en lag ik in volle glorie languit op de grond :-).
Vandaag was mijn ochtendrit ook niet bepaald veelbelovend. "Seg, vuil trut, ge moogt hier niet met uwe fiets rijen", zei een welgeheumerde vrouw tegen mij, terwijl haar mormel van een hond (of iets soortgelijks) zijn behoefte deed tegen een verkeersbord (een verbodsbord nog wel). De eerste beet van de dag was meteen een feit!

Warme voetbalsokken trok ik deze namiddag aan om een transformatie van teen naar ijsblokje te voorkomen. En hup, juu... naar buiten om mijn 5km te lopen. Gebeten ben ik om de conditie weer omhoog te krijgen. Maar... enkele minuten later werd ik zelf gebeten. Weer door een vrouw met een stralend humeur! In full speed vloog ik langs haar door, geen rekening houdend met wederom een mormel van een hond - deze keer van iets groter kaliber, uitgerust met dreigende ogen en vooral een paar angstaanjagende tanden. Ja hoor, hij had me vast. Maar dit voorval beschouw ik niet als een beet, want het was mevrouw die met haar vampiertanden een beet deed: "Kijk ens uit waar ge loopt, gij stekkebeen". "Ook een beste namiddag voor u", zei ik toen ik me losrukte van dat vierpotige 'troeteldier' :-).

Maar deze keer is het mijn beurt om te bijten. Ik heb namelijk een gedichtenbundel van Herman de Coninck gekocht. Een kanjer van 676 bladzijden. Hm, ik zal zijn woorden proeven en kauwen, herkauwen en verteren. Goed knabbelen is de boodschap. Herman, pas op, ik bijt je in een ontelbaar aantal stukjes!
posted by Cherry Blossom Girl @ 10:04 p.m.  
4 Comments:
  • At 3:09 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Vuil trut....
    Stekkebeen...
    Het zijn toch schatjes, hé

    Voordat je Herman de Coninck gaat kauwen en herkauwen: eerst goed kijken of er tussen de 676 bladzijden geen bijterjes zitten.

    Vuil trut....
    Stekkebeen...
    Hoe durven ze!

     
  • At 9:57 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Ik heb u al gezegd dat teveel sport ongezond kan zijn ;-).

     
  • At 3:16 p.m., Anonymous Anoniem said…

    allez nu, dat moet jij weer meemaken!!! mensen kunnen toch grof en onbeschoft zijn! pffff

     
  • At 1:41 p.m., Blogger dorien said…

    hopelijk ga je Herman De Coninck niet zo fel bijten als die vrouw met haar hond jou heeft gebeten...Den Herman zou opstaan in zijn graf;-) Echt niet leuk van die vrouw, wellicht iets verkeerds gegeten...

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel