Cherry Blossom Girl

maandag, februari 27, 2006
Kleine ingrepende verandering
Vandaag vindt zijn 'kleine ingreep' plaats, om het met de woorden van de dierenarts te zeggen. Een kleine ingreep, die toch een ingrijpende verandering veroorzaakt in het doen en laten van mijn kleine Eri. De lieveling der katten, voor mij toch!

Vandaag verliest deze kleine deugniet zijn mannelijkheid. Ogenschijnlijk treurt hij er niet erg om. Ik vertelde het hem net, maar hij nestelde zich rustig in zijn nestje, om daarna zijn slaapje verder te zetten. 'Mijn kleine Eri', zei ik dus. Waarschijnlijk is hij helemaal niet meer zo klein vermits hij vlijtig geniet van zijn puberjaren en enig vrouwelijk volk mee naar huis neemt. En tegenwoordig doet hij dat vooral 's nachts, tot lichte ergernis van mijn oma. Gisterenavond was het 00.00uur toen onze kater zijn slaapnestje kwam opzoeken. Jaja hoor, wij blijven wakker voor de kat... Al hopen we dat het na die kleine ingreep toch anders zal zijn!

Hij heeft ook die onbegrensde energie van een puber, ken je dat wel? Als mens hebben of hadden we op een bepaalde leeftijd ook die onmetelijke energieboosten. Ik genoot daar altijd van, want het gaf me het gevoel een topconditie te hebben. Maar eens die leeftijd van twintig voorbij, dan moet je verdorie stevig werken om die conditie top te houden. Ik vraag me af of die Eri van me rustiger zal worden na het verlies van zijn edele delen (of wat ze ook mogen doen tijdens die kleine ingreep). Ze zeggen dat nogal eens, dat zo'n beestje rustiger wordt 'daarna'. Het zou tof zijn, want wie weet kruipt hij dan ook eens schattig op onze schoot. Nu doet ie dat namelijk nooit. Gaatjes in je broek maken daarentegen kan hij als de beste. Maar ik zie 'm zo graag, ook al is hij één van de meest ondeugende pubers van Hasselt. En ook al plant hij 's nachts eens een poot op mijn wang en woelt hij als een gek, hij is en blijft altijd mijn klein Eri! Maar lief klein mormel van me... Vanaf morgen slaapt er geen echte man meer in mijn bed. Sorry junge...
posted by Cherry Blossom Girl @ 11:23 p.m.  
9 Comments:
  • At 10:43 a.m., Blogger dorien said…

    Zo'n lieve kat... En 'echte' man of niet, puberaal of niet, op je schoot kruipend of niet, het blijft jouw allerliefste beest, hè :-) Khoop het allerbeste voor de ingreep!

     
  • At 10:47 a.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Ik hoop dat er nu geen klagende katinnen onder je raam komen kwelen...

     
  • At 8:46 p.m., Anonymous Anoniem said…

    en hopelijk heeft mooie Eri vandaag niet achter zijn edele delen zitten zoeken ;-) Hoe is het met hemhttp://tine.blog-city.com

     
  • At 9:22 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Mijn medeleven voor Eri. Gelukkig verdragen ze het thuis nog van mij dat ik laat thuiskom en af en toe wat lawaai maak.

     
  • At 9:35 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    Mwoehaha, nog geen klagende katinnen voorlopig die verlangen naar de aanwezigheid van het allerliefste beestje ;-).
    Alles ok met hem trouwens... opmerkelijk rustig. 't Was echt hilarisch om hem te zien slalommen na die narcose. Ocharme, hij kon nauwelijks op z'n pootjes blijven staan. Oh gruwelijk toch dat ik daarmee lach hé :D.

     
  • At 8:55 a.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    PJ,
    Als je na een nachtje stappen, na het zoveelste delirium en de eindeloze blackout de harnekkige kater bestrijdt, controleer toch maar even of de 'portemonee nog gevuld is'.
    Je weet maar nooit!
    Achteraf bekeken: het zou dan wél te laat zijn natuurlijk. Wanneer heb je voor het laatst een inventaris gemaakt?

     
  • At 1:36 a.m., Blogger Pieterjan said…

    Ik ben al zeer troebele omstandigheden naar huis gereden (fiets) of gebracht, maar ik denk dat ik het wel zou merken als ze aan mijn nageslacht zouden prutsen.

     
  • At 7:14 p.m., Anonymous Anoniem said…

    aan uw NAgeslacht prutsen...hebt ge al kinders PJ?? :)

     
  • At 9:44 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Mijn toekomstig nageslacht dan ;-). Kinders heb ik bij mijn weten nog niet, en als het aan mij ligt komen die er de eerste vijf jaar ook niet.

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel