Cherry Blossom Girl

woensdag, maart 22, 2006
Nagalm
Als de laatste noten van je lievelingslied op de radio te horen zijn, wou je dat je tijd heel even kon terugdraaien. Tijdens de laatste nagalm bereikt het genotsbesef zijn hoogste toon. En dan, dan wordt het stil.

In de stilte geniet ik van wat voorbij is, maar realiseer ik dat mijn besef een vergiet van levenslessen is. Iedere keer neem ik me voor elke toon intenser te beleven, maar het lied gaat te snel om elke klank te registreren. Ze vloeien samen tot gehelen die dansen met het spel van de tijd. Het gemoedelijke glijden van gehelen wordt een gewoonte die razendsnel sluipt op je snaren. Genieten wordt een gemoedelijke gewoonte. Het besef dat je moet genieten van elke klank verdwijnt naarmate het refrein zich herhaalt. Ik vergeet het genot dat vloeit door het vergiet.

Het is voorbij, die mooie tijd. Besef over hoe kostbaar iets kan zijn komt achteraf, steeds weer opnieuw. Maar ik ben gelukkig dat ik snaren kan bespelen zodat ik de beleving in het lied van de herinnering kan omzetten.

Nooit vergeet ik onze tijd,
die jeugdig lachend voorbij huppelde,
te snel,
maar leerrijk mooi.
posted by Cherry Blossom Girl @ 10:34 p.m.  
4 Comments:
  • At 1:13 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Afscheid van een vriend?

    Een leuke tijd die plots achter je ligt?

     
  • At 7:00 p.m., Blogger Kristof said…

    Knap geschreven!
    Het ga je goed.

     
  • At 9:53 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ BM&U : inderdaad, een leuke tijd die plots achter me ligt. De tijd dat we met 'de kliek' amusement maakten tijdens elke mogelijke les (lees: alle) op school zal ik nooit vergeten.

    @ Kristof : dank je wel maal twee!

     
  • At 11:12 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Een tijd om eeuwig te koesteren. Je zal er nog vaak aan terug denken.

    Dat de toekomst je veel geluk en moois mag brengen. :-)

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel