Cherry Blossom Girl

zondag, april 16, 2006
Haasje-over
Toen

sprong ik altijd iets later uit bed, om er zeker van te zijn dat ik de huppelende paashaas niet op heterdaad zou betrappen bij de vrolijke verstopactiviteit van kleurrijke eitjes in onze bosachtige tuin. Tijdens het wachten in het bed, was ik bang dat de paashaas me zou vergeten. Maar hij vergat me nooit, oef.

Leve de goedgelovigheid van het kind. Van mij,

toen.

Daarna ontstond de twijfel. Waarom drukte de paashaas in de namiddag onze bel van de voordeur ook nog eens in om me wederom overheerlijke eitjes te schenken, terwijl hij al een nachtelijke uitstap gewaagd had in onze tuin?

Leve de ontwikkeling van het kind. Van mij,

toen.

Nu verstopt de paashaas geen eitjes meer in de ondertussen verbouwde tuin. Tijden veranderen: de tijd van haasjes is over, de tijd springt haasje-over op paashaasdag. Nu vindt hij me groot genoeg om me paaseitjes in een kommetje te schenken, met meestal nog een cent erbij. Paashaas in meervoud: mama, papa, oma As, oma Hasselt...

Misschien was 'toen' een droom want hazen en mensen leggen geen eieren.
Enkel kippen doen dat.
posted by Cherry Blossom Girl @ 11:30 a.m.  
9 Comments:
  • At 6:03 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Als boerenmannenmens en vurig lid van "Les emplumées d'Hasselt" moet het mij toch van het hart: er zijn, naast kippen, ook nog andere gevederden die eieren leggen hoor.
    Vive le plumage! Oefs avant tout!

     
  • At 6:53 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    Heb je toevallig ook ergens veren steken misschien? :-p

    ps. er stonden vandaag asperges op het menu. En ja, 'het kwaad' is geschied: ik ga steeds aan bm&u denken als er asperges op m'n bord verschijnen :-).

     
  • At 7:09 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Neen, ik heb nergens veren steken. Tenzij je aandringt...

    Als ik nu eens iets schreef over worteltjes, boontjes en tomaatjes; zou dat dan stalking zijn als je steeds aan BM&U moet denken wanneer je die dingen eet?

     
  • At 10:05 p.m., Blogger Tine said…

    euh excuseeeeeeerrrrrr maar vogelbekdieren leggen toch ook een eieren??

     
  • At 10:16 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Kinderlijke (on)wetendheid is een deugd die jammergenoeg verdwijnt met de jaren.

    Maar toch ben ik blij dat ze op't werk paaseitjes uitdeelden vandaag :-).

     
  • At 1:12 a.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    bij deze zal ik mijn laatste zin aanpassen ;-):
    "Enkel kippen - EN SOORTGELIJKEN - leggen eieren." Everybody happy now? ;-)

    @ BM&U: straks ga ik aan je denken bij elke hap die Eef in haar mond steekt. Gelukkig zijn er dat toch niet zo superveel. Leve de humor.

    @ PJ: save the ones with met donker omhulseltje inclusief pralinévulling voor mij hé ;-). Of nog beter: eens eikeswissel organiseren bij een volgende filmgelegenheid? :p

     
  • At 3:05 a.m., Blogger Pieterjan said…

    Het was wit met praliné. Maar aangezien we 2 X 20 minuten hebben gewacht op de containers, zijn ze al lang op... Heb hier wel nog vreemde ronde eitjes gekregen waar ik er wel enkele van zal overhouden (als we ons haasten met die film).

    Film/uitgaansgerelatieerd trouwens, vrijdag is er hier in de buurt een typische Gunther, PJ & Phille-fuif waar ge altijd al eens naartoe wou. Moet ik ze verwittigen dat ge deze keer eens meekomt? Met ervoor of erna nog wat DH of filmke?

     
  • At 10:05 a.m., Anonymous Anoniem said…

    eieren, waar ze ook van komen of wie ze ook legt... ik eet ze gewoon op en denk er verder niet bij na.... mjam! :-)

     
  • At 3:59 p.m., Blogger Stijn said…

    ...en terecht tine :)

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel