Cherry Blossom Girl

zondag, mei 07, 2006
Vrouwenmantel
De vrouwenmantel in mijn tuin van vriendschap sterft een stille dood.

Haar tranen vloeien tussen haar bladeren van verdriet en wanhoop.
Vaag verborgen rust haar weemoed in de schaduw van haar dode lach.
In niemandsland ploetert ze verslagen in onvruchtbare grond.
Energieschenkende regendruppels maken haar frêle bladeren zwaarder.
Ondergronds vervloekt ze het kwetterende gezang van de vogels.
Haar beschimmelde wortels laat ze opvreten door hongerig ongedierte.
Het hoopvolle licht van de zon transformeert ze in een neerslachtige bliksemschicht.
Fataal.

Mijn voedsel
eet ze niet.
Mijn gezang
hoort ze niet.
Mijn streling
voelt ze niet.
Mijn licht
ziet ze niet.
Mijn energie
ruikt ze niet.

Met de mantel der liefde kan ik de vrouwenmantel niet meer beschermen voor haar stille dood.

Haar allerlaatste kracht zette ze in om tranen van machteloosheid over mijn wangen te doen rollen. Haar bliksemschicht sloeg een wonde in mijn rug. De rug die ik haar aanbood als steun, dacht ik.
Fataal.

posted by Cherry Blossom Girl @ 8:54 p.m.  
4 Comments:
  • At 1:19 a.m., Blogger Pieterjan said…

    Soms blijft de beste wil van de wereld zonder dank.
    Soms blijft alles wat je hebt gedaan zonder besef.

    Maar blijf dan niet zitten bij die sommigen, want er zijn velen die het wel beseffen, elke dag opnieuw. X

     
  • At 1:45 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Ze hoort je wel aan de andere kant van haar muur en ze is je heel dankbaar en denkt aan de wijze raad en woorden die je haar toeschreeuwt. Echt wel! Heb nog wat geduld, langzaam doorbreek je de muur wel.Het laatste wat ze wil is jou kwetsen. j xxx

     
  • At 9:36 a.m., Blogger dorien said…

    Een heel 'fatale' post...Maar soms betekent 'fataal' niet 'fataal', maar doelt het op je emoties van één uur, één dag, twee dagen, drie dagen, misschien zelfs een week. En daarna wordt fataal misschien al wat minder fataal, en na een poos vraag je je misschien zelfs af of het nu echt zo fataal was. Ik ben het dus een beetje met anonymous eens. Als je iemand heel graag hebt, moet je ervoor vechten, zeker op momenten dat zij het vechten beu zijn. Zeker op momenten dat zij je kwesten, want da's misschien eerder onmacht (?). Ik kan het allemaal fout hebben, hoor, want helemaal snappen doe ik het niet. Maar fataal klinkt oh zo fataal...

     
  • At 8:27 a.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Vrouwenmantel....

    Hoe freel het zich ook toont, toch heeft de vrouwenmantel een veerkracht de vele andere plantjes niet hebben.

    Het wordt afgegeten, gemaaid, de wortels aangetast door allelei knagend geweld. En dan, heel onverwacht, ergens in de volgende lente is het daar weer. Even groen en even mooi. Even freel en kwetsbaar.

    Maar het toont zich bereid voor het nieuwe stukje leven dat het zichzelf heeft gegund. Waarvoor het zelf heeft gevochten.

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel