Cherry Blossom Girl

woensdag, augustus 30, 2006
Belgisch wereldwonder
Als ik op een verlaten eiland gedoemd ben om sprinkhanenvlees te eten, en me dus puur uit overlevingsinstinct tot vegetariër af heb gereconstrueerd, zal slechts één gedachte mijn maag doorkruisen: ik mis Belgische chocolade. Kauwend op krakende pootjes zal ik dromen van gesabbel op een Mikadostokje. Het vocht van het beestje zal zich transformeren tot vloeibare Nutella en zijn beperkte, maar veerkrachtige spiermassa zal door mijn mond glijden al ware het zoete pralinévulling. Water in de mond gekregen, ondertussen al vermengd met een Belgische chocoladevariant?

Bon (of bonbon), van sprinkhanenvlees is gelukkig geen sprake op mijn eiland, genaamd Hasselt. Deze middag dwaalde ik er samen met een vriendin rond en bleven we even plakken in een zeer verzorgde snoep- en chocoladewinkel. Ze kocht er een doosje pralientjes en God wat had ik er graag eentje gewild. "Voor mij een praline graag, met een hoes van het donkerste harde zwart, gevuld met de zachtste luchtige praliné, speels gemaakt door krokante lichtbruine nootjes. Om mee te nemen, als het gaat." Dat had ik graag wil zeggen tegen de mevrouw aan de kassa, waarvan ik niet begrijp dat ze niet dagelijks smelt voor haar eigen chocolade. Ach ja, de kans dat ik deze zin ooit uitspreek is even groot als de kans dat ik ooit op een onbewoond eiland kauw op krakende pootjes.
posted by Cherry Blossom Girl @ 7:46 p.m.  
7 Comments:
  • At 8:41 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Ze zeggen dat chocolade een vervangmiddel is...

     
  • At 11:24 a.m., Anonymous Anoniem said…

    En terwijl ze over chocolade schreef dacht ze eraan om later op de avond haar vingers door de nutellapot te laten glijden. Ze deed het en oh ja ze heeft ervan genoten ;-p

     
  • At 2:19 p.m., Blogger noorke said…

    pralines, daamn, nu heb ik er ineens zin in. Danku voor mij te doen watertanden eef ;)

     
  • At 6:57 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ PJ: van mannen met grote/kleine voeten zeggen ze... :p (en ja, ik weet dat je grote voeten hebt, PJ).

    @ Tine: Goh ja, zeg dat wel. Daar kan niets tegenop. Een tip voor de rest: pannenkoek met banaan en Nutella = hemels :-). Nietwaar, Tine ;-)?

    @ Noor: heeft het gesmaakt? :-)

     
  • At 8:22 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Pannekoek, banaan en Nutella... mmmmmmmmmmmmmmmm lekker :-D

     
  • At 10:02 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Hmm, k'ga eens een advertentie plaatsen :-)

     
  • At 8:13 a.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    cbg, met de vingers in de chocopot? Foei dan!

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel