Cherry Blossom Girl

dinsdag, september 26, 2006
From vegi to vlees?
Of ik een Italiaanse ben, of een Spaanse (furie?). Dat werd me tot voor drie jaren met regelmaat gevraagd. Waarom? Omdat ik 's winters koppig de kleur van een kokosnoot aanhield. Tegenwoordig is het anders gesteld met de dekking van mijn ingewanden: ik blijf zowaar melkbleek nadat ik een week in de blakende zon vertoefd heb. Oorzaak? Mijn wezen is vegetariër, heeft bijgevolg besloten zichzelf een laag ijzergehalte aan te meten, wat een 'lichte teint' tot gevolg heeft.

Niet dat ik er huilend van in een hoekje kruip hoor. Ik zie het zelfs als origineel. Vooral als ik vrouwenmenschen gadesla die wekelijks kicken op een bak- en braadsessie onder een zonnebank. Knapper met een kunstmatige chocoladekleur? Geef mij maar een natuurlijke zielsverwant van de sneeuwman.

En toch... Ik liet de staat van vegetariër vorige week eventjes achter me. Niet uit donkerbruine jaloersheid, wel uit impulsieve gedachten die even streefden naar 'gezonde en evenwichtige voeding met een klein gereserveerd plaatsje voor dode beesten (ik noem dat geen dieren in deze context)'.











Bizar was het om te knabbelen op iets anders dan droge vegetarische schnitzels en soortgenoten (waarom ze dat toch een vleesachtige naam geven, vraag ik me tot heden af). Lekker? Bwwaaah, het is wennen. Dat vertelden ook mijn organen die instaan voor vertering, in de taal van ondraaglijke krampen. Met gebogen rug en knikkende knieën begaf ik me meermaals naar de verlossende plek (het kleinste kamertje in huis) waar het spiegeltje aan de wand me in nog blekere toestand toonde dan ik al was. From vegi to vlees, and back?
posted by Cherry Blossom Girl @ 1:08 a.m.  
5 Comments:
  • At 4:36 p.m., Blogger Sir Robin said…

    Ik heb ook een tijdje gekend dat vlees me niet meer smaakte. Ik at toen steeds wel een stukje vlees, omdat er thuis geen alternatieven werden bereid.
    Nu ben ik nog steeds geen echte vleeseter, maar het kan me toch terug wat meer smaken.

     
  • At 7:04 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ik zou NOOIT vegetariër kunnen worden. waarom? Ik heb haast nooit een verzadigd gevoel na een warme veggie maaltijd. Alhoewel, ik deze middag mijn veggie croque bij 'De Geletterde Mens' niet opkreeg ;-)

     
  • At 8:34 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Al es seitan of tempé geprobeerd? Kies volwaardige vleesvervangers ipv 'kartonnen' mexican/hawai/etc.-burgers... En voor de rest peulvruchten (oa rode bonen, linzen, kikkererwten), noten, etc..., keuze en smaak te over...

     
  • At 3:00 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    Hm, p.,
    iewiii: rode bonen en linzen... Da's nu toch echt niet zo beestig lekker hé :D?! (dan nog liever kartonnekes ;-).

     
  • At 11:47 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Allicht is je melkwitte huid best aantrekkelijk.
    En dat zal wel zo blijven.
    Ook als je (beter?!?) zou leren koken met groenten.
    By the way heb je al es een veganistisch paddenstoelenstoofpotje proberen te maken :p?
    Je kan het evaforum op www.vegetarisme.be checken om alternatieven te vinden voor kartonnen vleesvervangers.
    Just my 2 cents of thoughts. Head

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel