Cherry Blossom Girl

vrijdag, september 01, 2006
Vriendschap in de koelkast / koekenkast
Bestaat zoiets: vriendschap in de koelkast (misschien is ze zonder besef al gestorven in de diepvriezer, maar ik wil het kippenvel op mijn armen nog niet zien)? Eens koud, altijd doods, of kan je terug opwarmen op een hapklaar moment? Een jaar geleden liet zij me in alle zomerse warmte achter, nu lijkt ze winters ver weg. In de stille schaduw hoop ik dat het ooit terug lente wordt tussen haar en mij. Maar de koelkast lekt kil en mijn oven verwarm ik (tevergeefs) voor, voor haar...

Vriendschap in de koelkast.
Het is kamerwarm in de koekenkast.

Oma heeft er eentje: een koekenkast. Ik heb er ook eentje, onze overbuur heeft er geentje. De koekenkast bij haar thuis heeft ze opgegeven en bij ons geïnstalleerd. Kruimels van warmte en vriendschap laat zij slingeren op onze tafel, wanneer ze ons verlaat na haast dagelijkse bezoekjes. Ze strooit korrels over de straat, ze vindt de weg naar ons steeds terug. Haar koekenkast bij ons staat gelukkig ver van een diepvriezer, ver van een microgolf. Ze hangt stabiel op kamertemperatuur. Stevigere harmonie bestaat niet.
posted by Cherry Blossom Girl @ 10:22 p.m.  
4 Comments:
  • At 11:20 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Guess you're not the only one having those kind of thoughts...

    Wij hebben zoveel stukgesmeten
    wij hebben zoveel tijd verklooid,
    Zoveel moois kapot gegooid
    Elkaar veel te veel verweten.

    't Was mijn gevoel dat zo vaak knarste
    Jij hebt mij zoveel pijn gedaan
    Ik heb jou zo vaak laten staan
    Jij mij nog vaker laten barsten.

    Jij hebt geschreeuwd en ik gezwegen
    En nog veel vaker andersom
    Het is voorbij en dat is dom
    Ze zijn gescheiden, onze wegen.

    De zaak komt echt niet meer op orde
    We zijn te diep, te vaak geraakt
    De tube lijm is hard geworden
    Wij kunnen niet worden gemaakt.

     
  • At 6:21 a.m., Blogger Pieterjan said…

    Het bestaat, en afhankelijk van de vriendschap is ze nu koel bewaard, onderkoeld, wegrottend of dood...

    Ook vriendschap heeft een vervaldatum.

    Hoe test je je vriendschapsmaaltijd uit de frigo? Warm ze eens op en kijk of ze nog smaakt. Uitkotsen of opeten, actie is een reactie en een reactie is een antwoord...

     
  • At 9:51 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ PJ: AACCTIOOON :-)

    @ anonymous: zware tekst. Eigenlijk zou ik het fijn vinden als je persoonlijk wat vertelt. Ben niet eens zeker van je identiteit, laat staan dat ik kan reageren! Jammer, niet?

     
  • At 1:26 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ook van mijn kant oprechte appreciatie voor je schrijfstijl. Je zal me hier dan ook wel zeker wel eens meer zien verschijnen ;)

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel