Cherry Blossom Girl

zondag, oktober 22, 2006
Complexiteit tussen de seizoenen
Het lijkt of de herfst bang is van de zomer. Haar doorbraak - het prematurale teken van het afsterven der natuur - stelde ze uit, alsof ze zelf wil nazomeren. Ze verstopt zich achter overrijp loof, bang dat de verschroeiende vuurbal het groen zal verbranden. Maar herfst, je bent eindelijk geboren met een keizersnede, zo wisselvallig als je bent.

Dat je er niet meer bent, zomer, voel ik aan je hartsvriendin, de zon. Steeds verder van ons weg, maakt zij plaats voor de eerste kille wind die suist in de oren. Nu het gebladerte eindelijk confituurrood wordt en bomen later hun groene sieraden aan hun wortels te rusten leggen, voorspel ik hoe stammen statig de wacht houden, tot de lente kale takken knoppig sieren zal.

Herfstige regendruppels op mijn wangen wenen de zomer vaarwel.
Met wollen wanten wuif ik de wispelturige warmtebron weg,
Op weg naar waai, woei, waai, wuivende wind.

Geduld, dan spring ik in witte mist, dof ploffend op een dun laagje vorst. Boodschappen lezen in afdrukken van voetzolen. Het is daarom dat ik van de winter hou: sporen achterlaten maakt je eventjes onsterfelijk, al sterft ook de sneeuw weer.

Ik hou van
Zomer als het zomert (dat vooral)
Winter als het wintert
Zomer als het wintert
Winter als het zomert

Maar ook van
Valse ongrijpbare seizoenen daartussen
Waarin de complexiteit rust
Dat ik van alles hou
posted by Cherry Blossom Girl @ 10:47 p.m.  
12 Comments:
  • At 1:07 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Wauw, da's mooi!

     
  • At 8:47 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Zelfs de wind voelt warm aan vandaag. Ik ben om half zeven vanochtend de deur uit gegaan in een t-shirtje. Omdat ik regen verwacht heb ik mijn jas wel meegenomen, maar anders zou ik 'm thuis gelaten hebben.

    Er zijn geen seizoenen meer...

     
  • At 4:43 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Mooi geschreven, al heb ik nog niet veel last van koude windvlagen gehad deze herfst. ;-)

     
  • At 8:54 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Hier in het zuiden is het overdag zomer en 's avonds herfst. Wat een luxe, 2 seizoenen tegelijkertijd.

     
  • At 9:17 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Het ziet er dan toch naar uit dat de herfst eindelijk begonnen is. ;-)

     
  • At 11:28 a.m., Anonymous Anoniem said…

    ja joh chica, dat is mooi geschreven. Zelf ben ik een herfst en winter mens. Het begin van de lente kan me ook bekoren maar eens dat de temperaturen hoger liggen dan 22°C is ligt Tineke te puffen en te jammeren, u wel bekend denk ik ;-p

     
  • At 1:58 p.m., Anonymous Anoniem said…

    vorig jaar was het op 22 oktober nog 20 graden :-)

     
  • At 2:21 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Knap

     
  • At 4:16 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Prachtige metaforen gebruik je! ''Nu het gebladerte eindelijk confituurrood wordt en bomen later hun groene sieraden aan hun wortels te rusten leggen'' vind ik heel mooi gevonden!

     
  • At 1:53 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    We mogen niet klagen hé met een toptemperatuur van 25°C, en dat sinds 1913! Amai.
    Maar toch, er zijn momenten waarop ik al lichtjes begin te rillen!

    @ Filia Solis: bedankt :-).

    @ Saintpe: ik denk dat ik binnenkort jouw plekje eens komt bezoeken ;-).

    @ Tine: inderdaad bekend, hihi. Deze week zat je ocharme al weer te puffen met die 25°C...

     
  • At 11:05 a.m., Anonymous Anoniem said…

    als je dit zelf hebt geschreven, heb ik er maar één woord voor :

    WOW !

     
  • At 2:18 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ Mafel: dank je wel, fijn dat je 't mooi vindt. Bedank mijn pen maar ;-).

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel