Cherry Blossom Girl

donderdag, oktober 26, 2006
Nu en tot het einde der tijden
Door niemand die ertoe doet, wordt begrepen waarom en waarvoor en waartoe de dichter dicht. En de dichter dicht maar verder en op den duur weet hij het ook niet goed meer, waarom en waarvoor en waartoe hij dicht. Als hij het hoofd echt niet meer koel kan houden, dan denkt hij dat de wereld hem nodig heeft, nu en tot het einde der tijden.

Uit: 'Een stenen moeder' door Luuk Gruwez.
posted by Cherry Blossom Girl @ 1:01 a.m.  
11 Comments:
  • At 5:28 p.m., Anonymous Anoniem said…

    amen :-)

     
  • At 10:02 p.m., Anonymous Anoniem said…

    tot zo ver ik je ken, voel ik me steeds dichter bij jou

    ...

     
  • At 2:32 p.m., Blogger Kristof said…

    Fraaie 'omkat'.

     
  • At 10:26 p.m., Blogger dorien said…

    Een nieuwe blog, of toch de layout ervan, en 'helemaal Eef' zoals je het zelf zou zeggen. Heel mooi, heel persoonlijk, ben zelfs een beetje jaloers erop :-)
    En Luuk Gruwez is een fantastisch dichter hè. Ben alleen benieuwd waarom je net nu net dit gedicht op je blog zet (?)

     
  • At 11:32 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Erg mooie layout. Het was even verschieten bij het openen van de blog, maar ik word er wel rustig van. Ferm!

     
  • At 9:07 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ah, wat een rust voor de ogen die zachte kleurtjes.

     
  • At 9:01 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Wellicht beult een dichter zich af omdat hij het gewoon niet kan laten. Omdat hij zich een leven zonder schrijven niet kan voorstellen. Het is de reden van zijn bestaan.

     
  • At 11:23 a.m., Blogger Stijn said…

    Mooi nieuw design CBG!
    PS: donderdag in de vroege namiddag? Laat maar iets weten.

     
  • At 2:17 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Wist je dat Luuk Gruwez uit hetzelfde dorpje komt als ik?

    Lieve zoen
    E
    x

     
  • At 11:49 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Mooie layout. Heb je konijn een wortel gegeven.

     
  • At 12:59 a.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ Djoowk: soms heb ik het gevoel dat ik op een andere planeet leef. Misschien loop jij daar ook wel rond...

    @ Do: Waarom ik dit stukje van Gruwez plaats? Bij zijn woorden had ik het gevoel dat een schrijvende mens soms zo verschrikkelijk in woorden kan opgaan, maar zich tegelijk hopeloos zinloos verloren voelt tussen die woorden, omdat het waarom zich verloren heeft tussen de woorden. Een reden van bestaan zeg je, Filia? Absoluut... maar ik wil meer dan enkel bestaan... Ik wil bereiken...

    Sir Robin & Sjee: dat was de bedoeling! :-)

    Lievekleinepiranha: fijn dat je leest! Hoop dat ik je dat gevoel kan blijven geven :-).

    Esmeralda: artistieke mensen wonen daar ;-). Maar hij heeft jullie verlaten voor mijn Hasselt (gniffel) :p.

    @ Saint Pe: schoon beestje hé!? Blijf je 'm voederen? :-)

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel