Cherry Blossom Girl

zaterdag, oktober 07, 2006
Wijnrode rozen
Liefjes blauw en lichtgeel, dat waren de kleuren die ik enkele jaren geleden zorgvuldig met verfborstel en rol tegen het behangpapier kwakte. Speels, zonnig, jong en fris, deze eigenschappen werden door het gebruik van bovenstaande kleuren vakkundig tegen de muur gesmeerd. Dat waren trouwens net de positieve karaktertrekken die mijn wezen toen wat kleur gaven, mooi toch? De ene tint versterkte bovendien de andere, wat voor mij 'innerlijke kracht' in de verf zette. Stralend was dat, tot een maand geleden. Plots had ik grondig genoeg van mijn kindse kleuren en voordat ik het goed en wel besefte liet ik mijn nooit-tevreden-oog rollen over een uitgebreide familie tinten in een maak-je-muren-mooier-winkel.

Een kamer lijkt nooit zo overweldigend titanisch, tot op de dag dat je gaat poetsen (dat komt bij mij gelukkig zelden voor), opruimen (dito) of verven! Maar bon, enkele uren later (van impulsiviteit gesproken) kleefde afwisselend een substantie oud-roze en wijnrood op mijn bundeling wispelturige varkensharen. Met geforceerd geduld verborg ik mijn frisheid van weleer. Deze kleuren maakten plaats voor wat? Voor verrassingen in verborgen details, het verfijnde, frêle, zachte, gevoelige en vooral het warme. De twintiger die ik denk nu te zijn, à la Amélie Poulain , zo men zegt...



Na 48 uren vlijtig werk en ikzelf de kleuren van mijn muren vertoonde, liet ik me tevreden op mijn donsmassa ploffen. Turend naar het plafond, zag ik mijn gedroogde roosjes wiegen naargelang mijn ademhaling. Ze hangen er al jaren, wiegen mee door mijn persoonlijke weer en wind. Zij weten en ik weet, dat wat ik was, nooit zal vergaan.


posted by Cherry Blossom Girl @ 11:47 p.m.  
15 Comments:
  • At 1:33 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Je kamer is mooi en warm geworden. Ik vraag me plots af hoe Erie reageerde op de nieuwe kleuren? ;-)

     
  • At 8:49 a.m., Blogger tantieris said…

    Heel erg mooi !
    Wat ik vooral leuk vond, was dat ik vroeger (als jonge twintiger) ook roosjes tegen mijn plafond had hangen. Eigenlijk krijg ik gewoon zin om dat terug te doen ;-)

     
  • At 9:56 a.m., Anonymous Anoniem said…

    ik vind het een mooi kleur.
    ook ik wil al een tijd mijn kamer vernieuwen, maar de rommel houdt me tegen.
    Telkens ik denk dat het 'onkruid' vergaat, groeit er een nieuwe berg.
    Ik denk dat het er nooit van zal komen!

     
  • At 12:12 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Prachtige, de hele wereld zou de kleuren uit de film van Amélie Poulain moeten hebben.

     
  • At 2:10 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Kan niet wachten om eens te komen kijken.

     
  • At 6:45 p.m., Blogger Sir Robin said…

    Het ziet er erg gezellig en romantisch uit. :-)

     
  • At 11:39 a.m., Blogger MOLADY said…

    mmmm! genieten wordt dat!

     
  • At 11:47 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Ziet er inderdaad heel mooi en hartverwarmend uit!

     
  • At 11:45 p.m., Blogger Stijn said…

    Op een vreemde manier lijkt die kamer in mijn herrinnering altijd al die kleur gehad te hebben.

    Waarschijnlijk door de gebeurtenissen die eraan gekoppeld gaan.

     
  • At 11:53 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Och, ik heb de kamer van Amelie altijd bijzonder mooi gevonden! Als die van jou erop lijkt.. *jaloers*
    Ik heb op mijn kamertje nog steeds het wit-met-roze-bloemetjes behang van 20 jaar geleden.

     
  • At 9:52 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Wij hebben al nieuw beddengoed in de bijpassende kleuren en het behang van de slaapkamer er al afgehaald en jij hebt de kwasten .............

     
  • At 1:01 a.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ Tine: voorlopig slaapt Eri op het matje in de badkamer. Maar wanneer de winter zich ook binnenshuis zal wringen hoop ik dat hij nachtelijke bezoekjes zal brengen :-).

    @ Tantieris: wauw, toeval, dan deden (doen) we net hetzelfde :-). Hangen ze bij jou al terug op?

    @ Tilde: nooit orde; i know the feeling ;-). Als er dan ooit toch eens orde is, dan voel ik mij niet thuis in mijn kamer :-).

    @ Saintpe: meer dan groot gelijk! Mooie film ook hé?!

    @ PJ: feel free :-).

    @ Splitscreen: mooie gedachte... Mooi verleden trouwens ook.

    @ Dramoghe: roosjes zijn 'in' precies ;-).

    @ Edmundus: opgeknapt? Vergeet het maar :-). Enkel een lik verf!

    @ Judy: 8 euro per uur en we hebben een deal ;-).

     
  • At 10:24 a.m., Anonymous Anoniem said…

    ;-) leuek stukjes zijn er hier te vinden ;-)

     
  • At 11:50 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Leukste film aller tijden Eefje. Ik heb hem al zeker 10 keer gezien. Un long dimanche ook trouwens

     
  • At 7:55 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Stuur je me dan nog eens een uitnodiging?

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel