Cherry Blossom Girl

vrijdag, november 17, 2006
Van spinnen en speeksel
De nacht kan soms nog meer angstaanjagend zijn dan ze donker is. Vooral als je bolle kijkers gesloten zijn en dromen zich afspelen aan de binnenkant van je oogleden.

Een spin(netje), zo groot als de oppervlakte van een starend oog, gluurde langs zijn pootjes en zag mijn wang die lichtjes bloosde door de warmte van mijn slaap. Zacht gekriebel deed me ontwaken en liet me in de waan dat ik genoot van een speelse aai op m'n wang. Mooi niet, de achtpoter geneerde zich niet om mijn wang te verkennen! Nog nooit was ik zo vlug klaarwakker. (Dit was geen droom, het overkwam me enkele weken geleden.)

Realiteit als grootste inspiratiebron voor de droom zo blijkt, want een nog viezere spin stalkte mijn dromen. In de badkamer sprong het zwarte beest van muur naar muur en liet een web van speeksel achter. De slijmerd kon sluw kruipen, impulsief springen, onbedeesd spuwen, venijnig zijn poten intrekken en ze schrikwekkend weer uitstrekken. Ontsnappen leek onmogelijk, ook voor een vriendinnetje van in m'n jonge jaren dat me vergezelde (Caroline G: hoe zou het met jou gaan?) en in een koud betegeld hoekje verging van angst.

Plots stond ik in de holle gang waar de echo van mijn bonkend hart klonk (ole, ik ben dun genoeg om door het sleutelgat te kruipen - beetje zelfspot mag) en lag Caroline groenig te schimmelen in de kamer die net het meest propere vertrek van het huis hoort te zijn. Huilend stortte ik in een verwoeste badkamer neer op mijn knieën, naast haar. In de spiegel zagen we de reflectie van onze intense wanhoop en de grote teleurstelling van onze gefaalde strijd tegen dat kleine beest.

Brrr...
Dat dromen soms niet mogen uitkomen.
posted by Cherry Blossom Girl @ 5:07 p.m.  
10 Comments:
  • At 10:53 a.m., Blogger Valerie said…

    Iew, grellige dromen :/

    Hebbet ook niet zo voor spinnen eigenlijk...

     
  • At 2:38 p.m., Blogger Wim said…

    Het ging toch niet om de Tegenaria? ;)

     
  • At 8:19 p.m., Anonymous Anoniem said…

    ienie mini spider...
    Of laten we het toch maar houden op, jij liever dan ik ;-)

     
  • At 8:53 a.m., Anonymous Anoniem said…

    jakkes, brrrrrrrr, EEKES! bleh! zulke dromen zouden ze moeten verbieden ;-)

     
  • At 8:24 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Ach, je kan het zo 'n beestje toch niet kwalijk nemen dat ie een leuk plekje zoekt?

    En die dromen? Een groenig schimmelende Caroline? Neen, liever niet.

     
  • At 6:44 p.m., Blogger Sir Robin said…

    Bizarre dromen heb je. ;-)

     
  • At 12:32 p.m., Blogger Stijn said…

    Dromen mogen bizar zijn hé Robin

     
  • At 12:06 a.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ Wim: een spin van het formaat dat ik tegenkwam was al meer dan angstaanjagend genoeg ;-).

    @ BM&U: zo'n koud wangske dat net boven een warme deken uitsteekt... Leuk is anders denk ik :-).

     
  • At 9:31 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Brrr...
    Eng.
    Niet leuk...
    Ik hebbet ook niet zo voor spinnen..

     
  • At 11:00 a.m., Blogger yab said…

    Hey, ik heb een vriendin die Caroline G heet. Nu zit ik me natuurlijk af te vragen of het hier toevallig over dezelfde persoon zou gaan.

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel