Cherry Blossom Girl

zondag, december 24, 2006
Doink doink
Bestond er een examen 'de absolute proef: het nemen van beslissingen', dan zouden mensen met het sterrenbeeld weegschaal over het algemeen grote onderscheiding behalen wat betreft besluiteloosheid. Voor- en tegenargumenten waggelen continu van de linkse naar de rechtse schaal, hart en ratio huppelen naast elkaar door. Althans bij mij toch! Het uiteindelijke voordeel is wel dat beslissingen doordacht en weloverwogen zijn, mits wat geluk komt er een vleugje gezonde impulsiviteit aan te pas.

Maar olala, verschuiven we bij deze weegschaal de aandacht van algehele besluiteloosheid naar het omslaan van gevoelens, dan kan het er niet radicaal genoeg aan toe gaan. Van compensatie gesproken! Men zegt: "Een mens is geen machine", toch bezit ik tal van interne schakelaars die gevoelens doen switchen van wit naar zwart en daarbij grijze tinten zonder enige overweging overbruggen! On and Off, doink doink! 't Zorgt regelmatig voor persoonlijke verrassingen moet ik zeggen...

Heeft u ook van die rare karaktertrekken die u liever kwijt dan rijk was? Bent u de kleurloze nuchterheid zelve, terwijl u liever zou ontploffen van een kleurenpalet aan fantasie? Ergert u zich aan een lack of creativity of vat u de slaap niet door alsmaar springerige ideeën? Of... was u liever een beauty in plaats van een nerd, of omgekeerd?
posted by Cherry Blossom Girl @ 9:49 p.m.  
4 Comments:
  • At 10:57 p.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Ach ja, ik denk dat iedereen wel een paneeltje met schakelaars in het hoofd heeft.
    Bij de een zijn ze wat gevoeliger afgesteld dan bij de ander, maar schakelen doen ze allemaal!

     
  • At 11:26 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ik heb van die schakelaars die soms terugspringen in ongewenste stand. Het lijkt wel of het niets uitmaakt hoe vaak ik ze terug schakel. Vroeg of laat roesten ze misschien vast. Als ze dan maar in de juiste stand staan is het OK.

     
  • At 5:18 p.m., Blogger Sir Robin said…

    Ik ben eveneens een weegschaal, dus ik herken wel wat van je betoog hierboven. Zowel wat het nemen van beslissingen betreft, als de verwarrende emoties.

    Maar eens ik een keuze gemaakt heb, kom ik er niet meer op terug. Dan kan ik volharden in de boosheid. ;-)

     
  • At 9:28 p.m., Anonymous Anoniem said…

    als weegschaal is het niet altijd eenvoudig je te begeven in 'mensenland': voortdurend ben ik aan het wikken en het wegen, zie ik zowel de positieve als de negatieve effecten van een bepaalde uitspraak of beslissing ... ben soms jaloers op niet-weegschalen. Maar even later weet ik het weer: weegschalen hebben zoveel goeds in zich waarop ze trots mogen zijn. Dus weegschalen ter lande: een schitterend 2007 gewenst!

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel