Cherry Blossom Girl

dinsdag, december 12, 2006
Ik ben een meisje
Ik ben een meisje.
Exact dit meisje.


'Een meisje'

Ze wacht.
Nee, denkt ze, ik wacht niet, ik dans.

Ze danst,
ze danst met lange, ranke passen,
langzaam en aandachtig,
ze houdt haar ogen dicht,

ze danst door deuren en door ramen
en door lange lankmoedige dagen-
hout, glas en uren vallen in splinters rond haar neer-

en telkens als ze niet meer kan
en bijna, bijna valt,
denkt ze: Ik?
ik val niet, ik dans.


Toon Tellegen
Uit: Kruis en munt
Querido/Poetry International,
Amsterdam/Rotterdam 2000.
posted by Cherry Blossom Girl @ 1:05 a.m.  
6 Comments:
  • At 12:41 p.m., Blogger Filia Solis said…

    Ik herken me er ook wel in eigenlijk...

     
  • At 8:31 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ik Dans Dus Ik Besta !
    (liedje van het Goede Doel, Hollandse popgroep)

     
  • At 7:44 p.m., Anonymous Anoniem said…

    een tijd geleden net dat gedicht gepost! we hebben goed smaak ;)

     
  • At 9:31 p.m., Blogger woudmist said…

    TOON TELLEGEN! Daar hou ik van!

    Katrien

     
  • At 8:07 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    Ik vind het gedicht echt dubbel. Dansen is uiteraard heel positief... Maar tegelijk vind ik het in deze tekst een manier om te zeggen: eigenlijk voel ik me niet zo goed, maar tja, ik zeg maar dat ik dans...

     
  • At 2:19 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ooit heeft dit gedicht me veel troost bezorgd. Mooi hoor...

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel