Cherry Blossom Girl

maandag, december 04, 2006
Oslo - dagje droom 1
Wolken wenen en laten hun vocht dwarrelen op de raampjes van het vliegtuig dat ons naar Oslo loodst. We stijgen op, door de snelheid vegen de druppeltranen zichzelf weg en drogen ze uiteindelijk helemaal op. Elke traan droogt op, als je maar lang genoeg wacht.

Het is frisjes in Oslo, maar we verwarmen elkaar wanneer het donkerder en kouder wordt. Ik kijk naar de zee – de vermenigvuldiging van druppels op vliegtuigraampjes - die zich rond drie uur in de namiddag al verstopt in het begin van de nacht. De open ruimte aan de waterkant is een hemel voor mensen die beslissen hun dromen nooit te laten varen, maar ze stap voor stap waar te maken. Elke droom maak je waar, als je maar niet te lang enkel blijft dromen...

posted by Cherry Blossom Girl @ 10:44 p.m.  
9 Comments:
  • At 7:42 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Prachtige nieuwe blog-layout.Hou de voeten maar lekker warm en het hoofd goed koel en Tien goed in het oog ginder in het noorden.

     
  • At 10:41 a.m., Blogger Sir Robin said…

    Ik ben jaloers. Zou ook graag Oslo een keertje bezoeken. Ik blijf het hier volgen.

     
  • At 6:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Beleef er jouw droomtijd!!

     
  • At 11:07 p.m., Blogger dorien said…

    Hmmmmm. Oslo...Ik was er in barre wintertijden, toen de sneeuw heel hoog lag. En de stad moet er nu zonder sneeuwlaagje heel anders uitzien. Ben dus best wel nieuwsgierig naar meer impressies...De twee foto's zijn alvast veelbelovend :-)

     
  • At 12:28 a.m., Anonymous Anoniem said…

    ah, is dat uw silhouet, mijmerend in het laatste daglicht, stil turend naar 't water? :-)

     
  • At 12:11 a.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ Judy: Tien moesten we absoluut goed in het oog houden daar... Zonder metgezel met een kaart was ze verloren :-p. Maar zonder haar was Oslo nooit Oslo geweest...

    @ Sir Robin: zeker doen! Ik zou zeggen: ga in de winter voor de sneeuw of in de zomer voor een spriet zon... Maar ach, elk tijdstip heeft zijn mooie momenten!

    @ Do: 'k Heb vaak aan je gedacht als ik op zoek was naar een enkele vlok sneeuw :D. Oh ja... je hebt nog stukjes snoepstekken te goed ;-).

    @ Roedi: wel ja, dat heb je nu eens perfect omschreven :-). De zee koestert mijn geheimen, denk ik :-).
    De stevige muts op mijn verbergt wel de uitbundige krullen in dat silhouet ;-).

     
  • At 12:12 a.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    * hoofd :-)

     
  • At 12:22 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Helaas zagen we geen sneeuw maar het kon onze pret niet bederven. Dank je Lienemien om ons te vergezellen naar Oslo. Een onvergetelijk reisje, de schaterlachen zullen ons altijd bijblijven.

     
  • At 5:21 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Eindelijk hebben de buren hun draadloos internet nog eens aangezet en kan ik nu posten ;-)
    Ik probeer dat al een week en het wil maar niet lukken. Ook de pda heeft kuren. :-(

    'k Ben er in alle seizoenen geweest. Ik heb echter nooit echt een uitstap kunnen maken.
    Ook in de zomer is het er mooi, hoor. De dagen duren dan heel lang.

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel