Cherry Blossom Girl

zondag, januari 14, 2007
Maar Jozef toch!
Het programma 'Het leven zoals het is: autorijschool' spookt angstvallig door mijn hoofd deze week. Waarom? Ik heb een vermoeden dat ik soms dezelfde trekjes vertoon als Jozef. Net als hij 'haspel' ik regelmatig tegen een paaltje, voer ik oorlog met het stuur en scheur ik te snel door de bochten. Ook die zogenaamde essentiƫle voorrang is minder prioritair in mijn rijgedrag. Struikelblokken (en vluchtheuvels) genoeg.

En er is nog meer! Voor zone 30 en 50 mis ik een stel ogen, om nog maar te zwijgen van die flitsbakken die ik traceer als ik ze net tegen een te hoge snelheid voorbij gezoefd ben. Parkeren vormt nog steeds de grootse brug die ik heelhuids tracht te overkruisen. Vandaag nog stormde een jongeheer op me af toen ik +/- tien centimeter van zijn achterbumper verwijderd was. Noodkreten van mijn min of meer geduldige instructrice sloeg ik ook niet zelden in de wind zodat ze zelf mijn stuur ter hand nam... Ik sta volgens haar in voor een verkorting van haar leven.

Voor mij duimen? Graag! Dinsdag om 12.40uur!
posted by Cherry Blossom Girl @ 8:30 p.m.  
10 Comments:
  • At 9:05 p.m., Anonymous Anoniem said…

    een citaat van mij naar Eefje: "EEF, remmen!!!" ... "Ja Tien, ik rem toch"... "Allez ma gij remt niet, duw nu op die rem EEF!!!! Je zit er nog tien centimeter vanaf"... "jaaaaaaaa Tien, nie zagen" .... "Oh Tien kijk, die man komt kijken of ik niet tegen zijn auto reed"... de meneer: "zeg zat ge der tegen????"... "mah nee, ik zat er niet tegen"... meneer: "Ik zal toch maar eens gaan kijken, ik geloof er niks van!!!!!"
    Wij vertrekken en Eef zegt "pfff, de mensen kunnen ook niks meer verdragen tegenwoordig!" :-s ja ik heb vandaag een paar keer mijn hart vastgehouden.

     
  • At 9:57 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Hehehe ;-)
    Ik zal mijn duimpjes warm houden!

     
  • At 11:47 a.m., Blogger JudyBelg said…

    Ik zal morgen voor je duimen.Btw kan je me het traject doormailen, dan weet ik waar ik niet naar moet gaan :-P

     
  • At 9:07 p.m., Anonymous Anoniem said…

    ik wens u een behouden vaart :-)
    maak er geen uitvaart van he !! ;)

     
  • At 9:14 p.m., Blogger Pieterjan said…

    Succes Efemie! Rustig blijven, concentreren en pas na het examen een borrel nemen om te bekomen ;-)

     
  • At 4:19 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    Heb ik mijn rijbewijs? Neen!
    Was ik gebuisd? Neen!

    Het examencentra wist me doodleuk te melden dat ik geen examen mag afleggen in Hasselt, omdat ik niet in die zone woon. Mevrouw had me maanden geleden wel heel ijverig ingeschreven zonder me op de hoogte te brengen. Grrr... Maar bon, we rijden nog steeds rond met die Leuke L ;-).

     
  • At 4:21 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    * centrum

    @ Tine: het scheelde niet veel of je was dinsdag nog meer zenuwachtig dan mij ;-). Maar geef toe, leren rijden is een grappige belevenis ;-).

    @ PJ: uitgestelde borrel... grrr ;-)

    @ de rest: bedankt voor de duimpjes, maar hou ze warm voor binnen x tijd ;-).

     
  • At 8:29 a.m., Anonymous Anoniem said…

    dat betekent dat je in bree examen moet afleggen ...

    als "asserse" heeft m'n vrouw toch in hasselt examen mogen doen door enkele lessen te nemen bij een genkse autorijschool - vanuit genk mag je wel in hasselt (of alken eigenlijk) examen doen.

    bree heeft de reputatie iets gemakkelijker te zijn ...

     
  • At 7:59 p.m., Blogger MOLADY said…

    ik heb het allemaal meegemaakt en was een ramp maar ben nu een highwaywoman van formaat dus don't worry je geraakt er wel!!!!

     
  • At 10:31 p.m., Anonymous Anoniem said…

    ik wist niet dat er zoiets kon gebeuren ... enfin, je moet het positief bekijken, je hebt nu nog even langer de kans om nog meer ervaring op te doen. Ik duim alvast!

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel