Cherry Blossom Girl

vrijdag, januari 26, 2007
Wolken veranderen niet
Ik heb altijd naar ze gekeken en naar ze geluisterd - naar de wolken.

Terwijl ze waaiend wandelden, vertelden ze beeldige verhalen. Over lieve diertjes die knuffelden en lelijke monsters die vechtten. Zachte zuivere wolken gaven zekerheid in het leven, vroeger. De dagen waren eenvoudig, want als het 's avonds donker werd gingen de wolken gewoon slapen. Morgen zouden ze weer verhalen vertellen.

Maar het is anders dan vroeger. De wolkentaal is moeilijk verstaanbaar geworden. Dieren en monsters hebben zich voorgoed verscholen achter een wolkerige ondoordringbaarheid. Het leven vertelt nu een ander verhaal. De wolken zijn een stuk serieuzer geworden, de banaliteit van vroeger is mistig opgelost.

Maar, ze vertellen nog net hetzelfde als vroeger, die wolken. Het zijn wij die veranderd zijn.
posted by Cherry Blossom Girl @ 11:26 p.m.  
7 Comments:
  • At 1:53 p.m., Blogger Girl said…

    Wow.... mooi! Dromerig zoals je de wolken omschrijft en leuk dat je er eens bij stilstaat! Het is een soort kunst in de lucht maar velen kijken er niet naar om/op... Jammer...

     
  • At 11:27 a.m., Blogger tantieris said…

    Wolkentaal is telkens uniek en persoonlijk .... dat maakt het zo mooi !

     
  • At 12:44 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Ok hoe erg is dit, dat was dus mijn nick van vroeger, sorry Eefje ... Ik wou net verwijzen naar mijn blog, maar hij verstuurde al!

     
  • At 10:27 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Eeeffff ... mij kan je echt niet romantiseren met wolken... véél tevéél van in België :-) ik wil een staalblauwe hemel, ok...met hier en daar een plukje! :)

     
  • At 3:30 p.m., Blogger Stijn said…

    Het zijn inderdaad wij die veranderen, meer dan ons lief is soms. Hoewel...

     
  • At 9:47 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ Bingeblogger: zooo erg is dat niet hoor ;-). Heb je naar de wolken gekeken vandaag, dat is belangrijker :-).

    @ Roedi: hihi... ik moest lachen met je comment. Ik zie je meteen op 'n grasveld liggen, starend naar het wolkenloze daarboven.

    @ Split: het heeft ook zijn positieve kantjes ;-).

     
  • At 7:31 p.m., Blogger Sjee said…

    Herinner je je de scene in 'Amélie' waar ze met haar 'Kodak' foto's maakt van 'diertjes' en andere wolkerige verschijnsels?

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel