Cherry Blossom Girl

zaterdag, februari 03, 2007
De cake was lekker en de zon was warm


Het eerste stukje cake, in de zon, op het terras, bij oma As. De tuinier werkte er op zijn tempo en vertelde oma dat je met je blote kont op het mes van de grasmaaier kon zitten, zo bot was het. Eén keer heb ik mogen grasmaaien als kind, omdat ik thuis altijd over de kabel reed. Het was mijn taak vroeger; de tuin van oma onderhouden. Wroeten tussen onkruid en zand terwijl oma met de potten in de keuken rammelde, zo ging het. Als ik nu in haar keuken ben, dan lijkt het of de kasten plots lager hangen. De confituur bevindt zich niet meer op ooghoogte, maar op heuphoogte. Waarom ben ik zo vlug groot geworden?


De cake was lekker, de zon was warm, de bomen lijken ook minder groot dan ze vroeger leken en de tijden zijn vervlogen. Maar, vandaag was ik bij oma, weer even kinderlijk gelukkig zoals ik vroeger was.


posted by Cherry Blossom Girl @ 10:48 p.m.  
4 Comments:
  • At 1:28 p.m., Anonymous Anoniem said…

    aaaah dat mooie groen in Limburg, dat kennen we hier in antw niet meer he , zucht

     
  • At 12:49 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Weet je wat het leuke is aan snel groot worden? Nu kan je gewoon op het aanrecht springen, benen laten zwaaien en maar tetteren ;-) zooo gezellig :) en je kan nu gewoon in de chocopot kijken, vroeger moest je springen. Groot zijn heeft toch veel voordelen ;-)

     
  • At 9:14 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said…

    @ Roedi: jullie hebben mode, dat is even schoon :-p.

    @ Tien: in de chocopot kunnen kijken? Verdorie Tien, dat is een nadeel :-D. Maar het 'benenslingeren' maakt al veel goed ;-).

     
  • At 9:28 a.m., Blogger Valerie said…

    @Roedi: wij kunnen nog steeds in onze hof wroeten hoor...Antwerpe-buitenrand is even buitenaards als Limburg;)

    Hé, had je dan nooit schrik voor de wormen in de aarde? Daarom durfde ik nooit goed in de tuin werken...

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel