Cherry Blossom Girl

zondag, april 01, 2007
Geluk in de gewoonte
Geef me avontuurlijkgewijs dagelijks een dosis vernieuwing. Geef me de uitbundige beleving van ‘pluk de dag’, want pas dàn heb ik het gevoel op lichtelijk excentrieke manier door het leven te gaan. Laat me elke dag trillen, stel me voor grootse grillen. Laat me nooit verdwalen in de chillende homogene mensenmassa, want dwalen in gemoedelijke alledaagsheid doet denken aan langzaam sterven, zonder dit daadwerkelijk te voelen in je wegkwijnend lichaam.

Alles wat ik ooit wou was spanning in elke beleving en daarbij gelukkig geliefd zijn. Al wat ik wou was vurige energie in elke handeling en de doodsteek aan zogenaamde saaie eenvoud, rust en harmonie. Het kost meer energie dan ooit om ‘fuck you’ tegen de gejaagde stroom van het leven te gillen. Maar de gevonden schat is de capaciteit om zelfs geluk in de gewoonte te vinden, geluk in het rustig herhalend tikken van elke seconde.

Labels:

posted by Cherry Blossom Girl @ 12:34 a.m.  
3 Comments:
  • At 2:51 a.m., Anonymous Anoniem said…

    gewoon jezelf zijn. geluk volgt vanzelf.

     
  • At 9:28 p.m., Anonymous Anoniem said…

    ik heb alles nauwkeurig gelezen, een keer of vijf :-) ik denk dat ik het snap nu, en zou zeggen: u wordt nog een grote madam, zeker geen grijze muis :-)

     
  • At 9:02 a.m., Blogger Bad, Mean, Ugly said…

    Zoals Raymond vh Groenewoud zegt: "Gelukkig zijn...daar wil ik allesss voor rrggééven.."

    Maar dan liefst met minder speeksel in de mond ;)

     
Een reactie posten
<< Home
 

© 2006 Cherry Blossom Girl | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
 

Web This Blog
Eef, zonder meer
Name: Cherry Blossom Girl
Home: Limburg, Belgium
About Me: Altijd onderweg op het pad dat het leven is. Dromend en klaarwakker, eenvoudig en gecompliceerd, grommelend en genietend dans ik door de dagen...

See my complete profile

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called Voor blog. Make your own badge here.


Verleden tot heden
Blogburen
Beestenboel